dilluns, 22 de desembre del 2008

Maneres de veure les coses


Aquesta setmana passada vaig estar en un sopar col·loqui, organitzat pel Via Fora de Sants. Estrella del col·loqui, el reputat jurista Lopez Tena. Vaig anar-hi amb un company que segueix d'aprop també , el dia a dia de la nostra nació (el gran primeres collonades).
D'entrada, un ambient que convida a entrar, companys al col·loqui que vaig coneixent, i resulta que uns quants són reputats blocaires que llegeixo, setmana si setmana també,... al·lucinant.Jo que soc més aviat vergonyós, davant de gent que escriu amb un nivell de "cuidado".
Per tant l'entorn sembla de categoria. Ben servits i ben menjats, felicitats als companys del via fora, el tertulià comença la seva intervenció. Ras i curt, creu que l'únic camí legal que ens queda és el referendum. La Llei de consultes populars a punt d'entrar al parlament, ha de ser l'eina a utilitzar. Eina que sortirà d'una conselleria d'ERC.Ens narra com podem fer el salt a l'estat espanyol.
Ara fa un any vaig estar a les 1ers. Jornades independentistes de Torroella de Montgri, i en nom del CES, allà també va defensar aquesta postura.
Hi estic totalment d'acord. Crec fermament que pot ser un camí vàlid. Sabem que podrem ,segons la llei,organitzar la consulta, (pregunta, dia,etc),però, ai sempre hi ha un però, haurà de ser l'estat espanyol el que finalment autoritzi la consulta.El que hem de saber però, és que si la consulta es fa per proposta popular,(recollida de signatures), i el nombre de signatures és el 51 % del cens (aprox. 2.5 milions de signatures),no caldria ni realitzar-lo, i per tant, aniriem directament a Europa.
Sempre he cregut que per arribar a la independència ho haurem de fer passant dels opressors, ja que ells mai , per definició, ens donaràn el que volem.
Sigui per via parlamentaria o per via popular, hem de promoure el referendum.El conflicte amb l'estat espanyol estarà servit i de retruc la entrada en escena d'europa i fins hi tot des EUA.
Tal com ja vaig fer fa un any a Torroella, aquesta setmana sentir en López Tena m'ha carregat les piles. Parla de que els partits nacionalistes i catalanistes han anat canviant el discurs de estatutari a sobiranista. Creu que la línea que es porta és, en general bona. Hi estic d'acord.
Esperem aconteixements, ben aviat tindrem feta realitat la llei de consultes, el conseller Ausàs ho està fent posible. A partir d'aquí dependrà de nosaltres. Esperem aprofitar la oportunitat.

La Lluita continua.
 
El dèficit fiscal de Catalunya aquest any és de
...
cliqueu aquí per a més informació